Hoe een printerfabrikant helpt om niet meer te printen

Umair Chaudhry | Commercial Director; Kyocera
De ontwikkeling van technologische innovatie gaat exponentieel snel. De alsmaar grotere connectiviteit verandert hoe mensen leven, werken en denken. Hoe verandert ict, robotica en big data de maatschappij in de komende decennia? Hoe nemen we dan beslissingen en delen we informatie? Werken we in 2050 niet meer en laten we dat over aan robots? Of technologische toekomstbeelden daadwerkelijk uitkomen hangt voor een belangrijk deel af van de acceptatie en ingebruikname van de (potentiƫle) gebruikers.
Het duurt nog even voordat het zover is, toch is het een grote fout om er nu geen aandacht aan te besteden omdat er al genoeg uitdagingen zijn die vandaag of op korte termijn opgelost moeten worden.
Terug naar printen, of liever gezegd niet printen.
Het verkleint de CO2-voetafdruk aanzienlijk, iets waar we ons al meer dan 60 jaar hard voor maken, maar we merken dat ondanks dat er steeds minder geprint wordt de printer zeker nog niet uit beeld is bij organisaties.
Aan de andere kant worden er steeds vaker fouten gemaakt met het bewaren en verwerken van vertrouwelijke informatie, waardoor het vertrouwen van bedrijven en consumenten enorm daalt. Geen enkele organisatie kan zich dat veroorloven. Wij geloven dat de toekomst ligt in digitale informatie. De integriteit en vertrouwelijkheid van digitale informatie is namelijk veel beter te waarborgen dan informatie op papier.
Wij nemen je mee in onze wereld en de ontwikkelingen die laten zien dat 2050 dichterbij is dan je denkt.